Tramps like us, baby we were born to run

Nu har Ida åkt igen. Och det känns tomt som tusan, för just nu är jag ensam hemma på Queens Drive också. Igår låg Ida och jag i Glasgow Green i solen och lyssnade på Bruce Springsteen det var himla fint. Skulle inte ha något emot att göra det idag med.

Idag har jag roat mig med att se partiledarutfrågningen med Mona Sahlin på svtplay, tagit reda på att man kan rösta på konsulatet i Edinburgh om det blir så att vi är kvar till valet och ätit gårdagens rester av Chips&Cheese till frukost. Just nu är allt osäkert, men i helgen ska både jag och Annie jobba fredag och lördag på Club Milan. För i lördags ringde de på jobbet upp mig två timmar innan och frågade om jag kunde jobba fast jag inte stod på schemat, sen ringde dom igen och sa att de hört att jag hade en kompis som sökte jobb och undrade om hon kunde komma in samma tid som jag också och jobba. Så i lördags natt skakade jag och Annie rumpa tillsammans på jobbet och höll på att svämma över av glas. För vi var de enda glasplockarna och det var så himla mycket att göra. Och när vi äntligen slutat blir vi ombedda att stanna kvar för det ska vara personalmöte, och jag fattar ingenting av vad det är för info vi får men det slutar med att en "halv-chef" säger att han lyckats få lite alkohol till oss så han frågar om man antingen vill ha en öl eller bubbel. Annie och jag tar varsin öl och så sitter vi där klockan fem på morgonen och dricker öl fas vi inte alls är sugna och känner oss obekväma. Märkligt, men himla komiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0