Saturday nights

Så okej lördagskvällen. Som var så fantastisk fin och som slutade med att Annie och jag på hemvägen gick omkring och skrek för vi var så lyckliga. Ni skulle kunnat få se en video på det, men det fungerar inte att tanka in videosar från min mobil till datorn så tyvärr. Iallafall. Sa först hej då till pappa och Jenny och Matilda och då ringde Patronen och frågade var vi var. Egentligen hade vi väl inte tänkt gå till Sleazys men det blev dit vi gick. Beställde två Backaru, men det fanns typ inga grejer till det tydligen så det blev två Buckfast med lemonad, och dessutom mer Buckfast än det skulle varit sa bartendern till Annie. Sen kom Patronen fram och hälsade, allt var lite stelt för jag var inte så full eller visste vad jag skulle säga. Så Annie och jag försvann ner i källaren där det var klubb men inte en kotte för dom precis hade öppnat där nere. Då spelar dom Normandie med Shout out louds och jag blir helt lyrisk. Åh så fint det var. Smsar folk åt höger och vänster, svenska Sara som bor här i Glasgow, en kille vid namn John 27februari sleazys i min mobil och Rosie. John 27 februari kommer dit, ganska så full och står och dansar, eftersom Annie lämnat mig och står och pratar med Patronen smiter jag också dit och står och pratar med honom och Annie minglar iväg. Sen ser vi ett gäng sjukt snygga killar och vi båda tänker oh! Vi går ut och tar luft och då börjar en av dom snygga killarna prata med oss. Tydligen spelar dom i bandet The computers som tidigare spelat på King Tuts, och är från Exeter i England och dom alla har "the cutest brittish accent ever!" Kvällen slutar iallafall att vi ska med dom på efterfest i någon förort där dom bor hos en kompis den natten. Sitter senare i deras turnebuss och känner så otroligt starkt hej-jag-vill-spela-i-band-och-åka-på-turne. Det blev inte så att vi åkte med dom på efterfest, för någonstans på vägen bli min käre kamrat väldigt åksjuk, men det gjorde inte så mycket för kvällen var finast ändå! Och Annie fick en Buckfast ring från snyggaste killen och ett himlans fint sms precis efter att vi hoppat av bussen att det var "nice to meet you". Folk är så himla fina här när dom skickar nice-to-meet-you-sms precis efter man träffats, vad jag älskar det. Och förhoppningvis kommer dom tillbaka till Glasgow och spelar i slutet på april/maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0