What did you say???

Just nu har vi lite ont om pengar. Eller snarare har vi 0 kronor. Eller pund. Eller cent kanske man egentligen ska säga. Iallafall har denna dagen innehållit panik att elen snart ska ta slut också, det är bra 20 pence kvar och snart kommer det smälla till. Inatt drömde jag om mat. Brukar inte göra det, och när jag vaknade var jag galet hungrig. Jag som alltid brukar vara mätt när jag vaknar. Idag har vi bara ätit lite pommes frittes som vi hade i frysen, en halv banan var, en halv satsuma och två mackor var. Och vi är fortfarande väldigt hungriga. Men vi improviserar. Och lever primitivt. Och rostar bröd i hallen och duschar ur en slang. Och tvättar förhand trots att det inte blir riktigt rent men för att vi inte har en pund till tvättmaskinen. Och någonstans trots allt detta så bara älskar jag det här livet, det är så mycket charm över det hela och komik. Ja jag älskar tamejtusan det, att bo i Glasgow med Annie. För varje dag är ett äventyr.
Imorgon ska jag försöka våga mig iväg till banken för att skaffa mig ett bankkonto jag kan uppge till mitt jobb så dom kan sätta in min lön där. Blir alltid så nervös när jag ska prata skottska med någon och verkligen vet att det är viktigt att lyssna och förstå allt. Det blir liksom som man blockerar sig själv och helt plötsligt inte kan ett ord engelska. Men jag vet ju att jag kan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0