But lately there ain't been much work on account of the economy

Jobbade igår på glasplockar jobbet. Var inte busy alls och därför ganska segt. Hoppas det blir mer folk idag. Ska vara där halv elva idag och är ensam glasplockare första halvtimmen, lite småläskigt.
Jag har fortfarande inte lyckats skaffa ett bankkonto så trots att jag jobbat fem gånger där har jag fortfarande inte skrivit något kontrakt. Det känns ju inte så där jättebra och det är ganska dumt. Och på jobbet vill dom inte skriva något kontrakt förren jag har bankkonto också. Men grejen är att det är ett jävla sjå att skaffa ett bankkonto.  För jag har inte dom dokument man behöver för att göra det. För två veckor sen gick jag till alla banker som finns i skottland typ och alla sa nej, du behöver ett av dessa. Antingen en telefonräkning, el räkning, hyra. Och eftersom vi betalar kontant och har ett privatecontract bara gälls inte det. Goja om ni frågar mig. På en av bankerna lät det positivt, och de skulle ringa mig inom 24 timmar. Nu har det gått snart två veckor och jag har inte hört från dom. Var där och frågade en dag och då sa dom att det kunde ta tid.
Men jag jobbar på, fast det är osäkert om jag kommer kunna få någon lön för det. Hoppas det löser sig på något vis.
I princip det enda jag lyssnar på just nu är Gaslight Anthems nya skiva American slang, den är helt fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0