Broke down but found home

Kom just hem från skabbpuben där jag hade varit och kollat på VM finalen. Hejade på Holland så trist att dom inte vann men det var ändp en grym spännande match. Jag börjar bli något av en stammis där nu, efter att jag var där och kollade England-Tyskland förut också. Och det är samma äldre dam som jobbar i baren och tar betalt för min pint med Tennents. Tror hon kände igen mig för det är inte så värst många som hänger där. Fint att man blivit stammis på en skabbpub.

Igår jobbade jag som glasscollector(skriver det istället för glasplockare för då tror alla jag berättar det för att jag plockar glas på en äng eller något) och jag var ovanligt klumpig. Jag är väl alltid lite små fumlig men igår tappade jag ett glas-glas(de flesta glas vi har är av plast) och ramlade när det bara var två trappsteg med massa plastglas i handen och alla typ stirrade. Har fortfarande inte skrivit något anställningskontrakt för alla banker hatar fortfarande mig trots att jag nu skaffat ett brev från min svenska bank, ska gå till en sista bank på tisdag för miljonte gången typ. Men men.

Förövrigt så gick jag förbi ASDA och handlade mat påvägen hem från matchen, och så tog jag den lite längre vägen hem då man kan se över hela staden och det var MAGISKT. En känsla av total lycka kom för en stund över mig, det är sommar och Annie och jag är fortfarande kvar i den staden vi älskar så. Och det var så galet vackert med stadens alla ljus och så bergen i bakgrunden, och solen som just gått ner. Ni skulle varit med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0