We'll having fun in the daytime, and we'll chase the stars in the nighttime

Idag var det 3 månader och 1 dag sedan vi flyttade hit. Och jag älskar den här staden mer och mer för varje dag, idag var verkligen en grym dag! Skulle egentligen gått ut själv vid sådär ett tiden för att leta efter min mobilkabel som jag i söndagsnatt tappade i west-end(hörde när jag tappade, men kunde av någon anledning inte hittade den då, kanske för att det var för mörkt, kanske av någon annan anledning). Iallafall då säger Annie till mig att vänta på henne, hon ska bara hoppa in i duschen. Och det gör jag och sen börjar vi vår promenad mot stan.

Får ett infall att gå till Chinatown som Annie gått förbi förut som visar sig vara en byggnad bara, helt öde med en mataffär i i princip. Sen gick vi och letade efter sladden utan lycka och bestämmer oss då för att gå och äta på en Kinaresturang på west princess street där vi tidigare ätit en fantastisk måltid mitt i natten, den jag skrev om här. Känns som varje gång man äter där är med om något märkligt. Fantastiskt gott var det, men när vi fått maten så säger servitören "should I take this away" och är redan då påväg att plocka bort ätpinnarna och Annie säger i ren förvirring ja, varpå jag sitter där paff. Tror då vi ska få bestick eller något och är lite besviken att vi inte får äta med pinnar. Men inga pinnar får vi och vi inser att det enda vi kan äta med är skedar. Så det är vad vi gör. När vi sen ätit klart får vi in 4 apelsinklyftor, också ganska så märkligt.

Vi beger oss sen vidare till Sleazys och dricker varsin red stripe, och sedan bestämmer vi oss för att gå till Maggie Mays där vi aldrig varit förut men där dom har red stripe för 2 pund. Så dit går vi och dricker varsin öl till och kollar lite på fotboll och sedan beger vi oss hemmåt till South side igen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0