I'm waiting for the dawn to come and free my soul

Regnet smattrar hårt mot marken och jag är i stort sett den enda som är och traskar i Queens Parkdenna kväll. Går ett helt varv runt och sen kommer jag fram till dammen. Bestämmer mig för att gå ett varv. Sen ett varv till. Och sen ännu ett. Och det blir till fem varv. Varje varv hinner jag lyssna på en låt. Sen tar jag ut hörlurarna, stänger av musiken och börjar gå hemåt. Lyssnar på regnet. Dyblöt i bara min gråa hoodie, men regnet bekommer mig inte längre. Det droppar ner från luggen och i ögonen men det gör liksom inget.

I förrgår passerade jag den snyggaste karln jag sett. Jag kunde knappt andas när han gick förbi och vågade knappt titta så vi fick bara ögonkontakt för en sekund. Jag tog en annan väg än jag tänkt hem från ASDA och egentligen var det inte meningen att jag skulle gå just där just då. Jag ser ett par svarta stuprörsjeans komma emot mig på trottoaren, resten täcks av ett träd. Sen ser jag en svart tröja, en skateboard i handen och hjärtat börjar banka snabbare. Men ja jag vågade knappt titta. Var hittar jag honom igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0