Mitt liv kan ju bara vara för komiskt ibland.

Igår vad jag på arbetsintervju. Det var en upplevelse. Dagen innan när jag och Annie är ute och går i Pollok Park(en ny park som vi av en slump hittat) så ringer min telefon. Jag svarar, hör inte riktigt vad människan säger men förstår så mycket som att hon frågar om jag kan komma på intervju half ten imorgon. Drabbas av panik och frågar where's that fast hon säkert redan sagt det, hon säger något som låter som social insquare och lägger på. Jag står med luren i handen och tänker, "kul men vart fan är det jag ska på intervju?" och drabbas lite smått av panik. Tänker att det enda jag kan göra när jag kommer hem är att googla numret och det gör jag och får en träff! Det var på en bar/resturang och dagen efter går jag dit och är där halv elva. Säger att jag ska på intervju och jag får sitta ner och vänta. Den första frågan jag får är vem var det som kontaktade dig, "ett tjejnamn?" och "ett annat tjejnamn?" och jag säger "eeeh dunno, dont remember". Fail tänker jag tyst. Nästa fråga är också en jag inte har någon som helst svar på heller, vad är det för jobb du söker? Jag lyckas ta mig ur med att fråga vad var det som fanns och han som intervjuar säger was it bar/waitress och jag säger bara ja och är glad att jag tagit mig ur situationen. Sen gick allt mycket snabbt, han frågade om jag hade erfarenhet av att göra coctails, kaffe och om jag kunde jobba under stress och sen innan det gått fem minuter var jag påväg därifrån. Gick inte så bra med andra ord, och dom intervjuade tydligen flera idag och typ imorgon övermorgon skulle man bli uppringd om det gick bra. Alltså förväntar jag mig inte att bli kontaktad. Men det vore så jävla kul, snälla liksom, snälla kan jag få jobbet. Eller ett jobb, tar vad som helst. Var på jobcentre igår också, och mailade in en ansökan till Euro hostel som sökte folk.

Och så lite bilder från igår när vi gick till Pollok park för att fota kossorna vi sett dagen innan. Sen gick vi hem och bakade scones och drack te.

Kommentarer
Postat av: Annie

älskar alltid dina bilder, och jag älskar alltid dig.

2010-04-20 @ 15:10:04
URL: http://ohyouresosilent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0