Ashes to ashes

Har spenderat den senaste timmen med att fashineras äver askmolnet av vulkanen på Island som gör att flygplatserna i hela norra Europa är stängda. Igår trodde jag att världen skulle gå under så det var vad jag pratade med om med alla igår på Sleazys, men nu har jag insett att det förhoppningsvis inte blir så. Men att vulkanutbrottet fortfarande pågår och mer aska kommer. Har läst aftonbladets chatt där folk försöker hitta annat folk och lifta med och folk är fast på andra sidan jorden. Mamma skulle egentligen kommit och hälsat på imorgon och stannat tills på måndag morgon efter att hon i tisdags ringde mig och frågade om hon kunde hälsa på eftersom hon fick en akut saknad efter mig, och det är ju otroligt trist att hon inte kan komma nu verkligen. Ida och pappa skulle flygit till USA imorgon men nu ser det ut som dom inte kan göra det heller men det innebär i sin tur dock att Ida kan gå och se Molotov Jive som spelar på record hunter imorgon på record store day och det är ju positivt. Kan inte bestämma mig för om jag tycker det är bra eller dåligt med det här flygstoppet, det är ju trots allt jättebra för miljön att flygplanen inte flyger. Så jagvet inte vad jag tycker om det hela. Bara trist att jag inte får träffa mamma nu typ.

Skottland har tydligen en betydande roll i detta med prognoser om askan då det är Scottish Environment Protection Agency som analyserar den tydligen. Känner mig lite halvstolt typ, kan inte förklara varför. Annie tycker bara att jag är märklig som engagerar mig så i det här och håller med henne om att jag är lite konstig. Ska nog sluta nu innan ni tror att jag är alltför knäpp. Eller det tycker ni nog redan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men askan är ju värre än flygplansutsläppen i miljösynpunkt Hanna :( Och jag är livrädd, känns som att jorden snart exploderar! Hela tiden massa jordbävningar, nån översvämmning och nu vulkanutbrott, allt detta på bara några månader. Har en klump i magen och ser day after tomorrow spelas upp framför mig!!

2010-04-17 @ 11:25:17
URL: http://ikorthet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0