You don't seem to come around

Gick runt hela Glasgow igår typ kändes det som för att leta efter jobb. När jag var påväg in till stan lyssnandes på hög musik springer någon ifatt mig och då är det en vi träffat ute som har en svensk flickvän som jag var på efterfest hos i lördags. Hjälp vad den här staden är liten. Går runt hela staden för att leta efter lappar att de söker personal men hittar inga. Går då till west-end för jag har för mig att jag sett en sån lapp på ett ställe där. Väl framme hittar jag inte stället och börjar gå in till stan igen. Påvägen in till stan stirrar jag in på varje ställe för att leta efter en sån lapp, går förbi en där det står att de söker "experienced bar staff". Vafan tänker jag efter mycket tvekande och går in iallafall. Den äldre kvinnan som jag får prata med granskar mitt cv och säger ganska snabbt att de söker någon som de inte behöver lära upp och som har ett bar certifikat som man tydligen behöver här, det var därför vi skrev "experienced" säger hon och ger tillbaka mitt cv. Så dålig var man att man tillochmed får tillbaka CVt, haha.

Går vidare och möter upp Annie, lämnar in ett CV på chicken cottage som söker personal, typ som KFC. När vi ramlar ut därifrån och pratar svenska stannar en kille och säger svenskar? och börjar prata med oss. Han är tydligen här med Sabaton och ett annat band, ljustekniker eller något sånt åt dom. Erbjuder oss att bli uppskrivna på gästlistan men vi måste tacka nej för jag hade tidigare på dagen köpt biljetter till The pains of being pure at heart på Stereo.

Äter mat på Mono, prövar deras cheesecake som inte var så god dock, kanske för att den var vegansk, och Annie prövar friterade bananer, mycket godare. Sen Stereo och två förband först som var riktigt bra, läs mer om det här. Sen Nice n sleazy där vi först hängde med svenska hårdrockaren och hans ljudtekniker kompis. De köpte massa öl och sen gick de, så kvar blev öl till oss. Sen pratade en australiensare med oss hela kvällen och sen kom John. Sen gick jag hem och väntade på ett sms från X som aldrig kom. Varför bryr jag mig ens?











Kommentarer
Postat av: annie

hahah sista bilden är skitkul, åh herregud!

2009-12-04 @ 20:40:55
URL: http://ohyouresosilent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0