Sjömanspojkarna som slänger upp påskliljorna

Igår var det verkligen en höstdag. Sådär friskt och perfekt kallt som det bara kan vara på hösten. Känns sjukt bra att det är höst! Först drack jag te med Annie och hennes far. Och Annie var supertjusig med sjömansplaysuit. Sen kom Charlotte till Glasgow. Vi hängde på Mono och skulle sen äta där, då visade det sig att kocken hade varit tvungen att gå hem. Så en av servitörerna(hon coola tjejen som jag vill vara som) sa att hon skulle försöka laga maten, så hon gick till vårat bord och ett annat och frågade vad vi skulle ha. Och sen lagade hon den, jag tog tofu grytan, fick asmycket mat men ingen tofu i men det var ändå galet gott. Har aldrig fått så mycket mat där, amazing! Är sjukt imponerad av henne och så himla fint att hon löste situationen genom att hoppa in själv.

Sen mötte vi upp Annie och hennes pappa och gick till Universal bar och drack Red Stripe för 1,98. Tror att det är där man kan hitta billigaste RS:en i stan. Och sen skulle vi till Sleazys, men det var så fullt så vi gick till Capitol, men det var också fullt. Och därinne tror jag att jag såg Matt som jag träffade i Glasgow när vi var här med Kristina förra september, obekvämt. så vi slutade upp på BOX där det var open Mic och precis när vi skulle gå var det en som spelade Golden Touch(Razorlight låt) på gitarr. Åh så fint. Det är det jag kommer sakna mest när jag måste lämna denna staden, livemusiken som är överallt och varje kväll. Det hittar man liksom ingen annanstans, de brinnande musikhjärtanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0