New life don't you turn your back on me, I'm not from around here you see, cover me.

Charlotte åkte i lördags till Lisa i London. Lämnade nyss Annie på centralstationen för hon och Bruce åker till Paris idag och jag sitter nu på Mono och dricker te och har lyckats koppla upp min dator. Just nu känns det ganska tomt. Annie tog med sin dator till Paris så kommer ha begränsad tillgång till internet denna vecka då min dator är för gammal för att kunna koppla upp till nätverket hemma på Queens drive. Smsade Allan idag och frågade när han skulle komma och hämta hyran som vi ligger efter med två månader typ coh han svarar "i was wondering when you would ask". Undrar varför han inte bara knackat på? Han kommer klockan sju ikväll och då får jag veta om jag kan stanna i Glasgow eller ej, ska fråga när vi måste flytta ut för detta är sista hyran vi kan betala för Annie har inte råd att betala en hyra till. Så ikväll avgörs min framtid typ.

Ska jobba ikväll också. Verkar som de har öppet fler kvällar så det blir jobb på torsdag denna veckan med. Förra torsdagen blev både jag och Annie hemskickade efter 40 minuter för det var så lite folk och vi var fyra glasplockare men jag hoppas det inte händer denna vecka. I torsdags gick vi iallafall då och shottade på Box för 1 pund/shot istället, det var också kul men så ovärt att liksom inte få betalt när man bokat upp kvällen för jobb.

I lördags fick vi världens utskällning på jobbet också. Tydligen går det inge bra för klubben, enda dagen då det är smockat är på lördagar, och i fredags såg jag hur en gäst tog en jägermeister flaska från dancefloor baren. Jag tyckte mest det var kul och småskrattade lite och bestättade det för Annie som stod i disken men jag sa inte till någon för jag tänkte att det kunde ju vara någon som jobbade där, har liksom inte blivit presenterade för alla som jobbar eller ägarna och sen så är "halvchefen" så himla otrevlig så jag har ingen lust att säga till. Tänkte mest på Håkan Hellström som berättade på en spelning hur han när han var student snodde sprit från baren och blev utslängd. Iallafall handlade en del av lördagens utskällning om det, att ingen hade sett det och att han inte förstod hur det kunde gå till. Ja vad peppad man bli att jobba, när man aldrig får höra att man gör någonting bra utan man bara får höra när man gör någonting dåligt.

Och på fredag smäller det, Shout out louds. Ni kanske har förstått vid det här laget att jag är övertaggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0