I spend my days in a dreamy haze thinking of what to do

Ja dags att berätta om vår dag i Edinburgh.
Började med att det spöregnade när vi var i vårat rum. Annie tittar sen ut och det har slutat regna och säger då -man behöver nog ingen jacka, så vi går iväg med bara varsin tunn kofta och ett paraply. Går in till stan och sen till west end för att lämna in ett Cv på ett ställe vi sett förut, men när vi kommer dit så söker dom inte längre folk. Går då den ganska så långa vägen till busstationen och köper biljetter till Edinburgh. Vid halv fem tiden är vi framme och jag bestämmer att det kan vara smart att leta reda på Electric Circus som konserten skulle vara på vid sju, så vi vet var vi ska sen. Efter att det först varit strålande sol i Edinburgh börjar regnet ösa ner där och vi börjar frysa. Först efter några orienteringsmissar så hittar vi stället och går omkring ett tag där utanför och ser vilsna ut. Då börjar en karl prata med oss och frågar om vi också ska jobba där och jag får fram nej, men vi kollar bara stället, ska på konsert här ikväll typ. Ganska obekvämt.
Hittar tillsist ett café att värma oss på och när vi går in där är jag obekvämast i världen. Känns som alla stirrar på en och undrar vadfan jag gör där och när jag beställer mat och en kopp te får jag aldrig teet. Blir tvungen att gå och fråga efter det och hon i kassan tittar märkligt på mig och det känns som om jag skämmer ut mig ännu mer. Äter iaf den goodaste Chevré wrapen någonsin där, Forest Café hette det så är ni i Edinburgh måste ni absolut gå dit. 3 pund för den och 1 pund för en kopp te och helt vegetariskt/veganskt är allt där!
Beger oss sen till Electric circus igen och som tur är är det en liten kö, så vi behöver inte bekymra oss vid vilken dörr man ska köa. Dörrarna öppnas efter vi stått där i kanske 10 minuter och när vi kommer in får vi något slags kort det står Sailor Jerry på(eftersom det var det rommärket som ordnade konserten gratis) och hör hur dom sägr någonting om att man kan få en grartis drink för det i baren. Eftersom vi inte hörde riktigt vad dom sa och är så himla obekväma därinne eftersom det är bara vi och tio till än så länge typ, går vi och sätter oss och känner oss så obekväma att vi vill sjunka genom jorden. Då kommer karl vi träffade på utanför innan konserten och pratar med oss(han jobbar tydligen med sailor jerry) och frågar om vi hämtat ut drickan och om vi sett dokumentären om Sailor Jerry tatueraren som dom fått sitt namn ifrån. Det har vi inte så han drar oss till baren för att vi ska hämta ut våra drinkar. Annie hittar inte sitt kort, och jag vet inte vad jag ska fråga efter, han drar då in oss i ett kareoke rum där vi på en stor tv får se dokumentären tillsammans med tre andra tjejer. Vi sitter mest och babblar eftersom ljudet är så lågt att man inte hör något och när det gått tio minuter och filmen är klar tar vi mod till oss och frågar vad det är mn kan få för korten. Annie uppfattar coke och säger att hon tar en sån, och jag säger att jag tar samma. Så det är vad vi får, i dricksglas som är burkar, rom och cola, yey.
Vi går och ställer oss framför scenen och nu börjar det iallafall komma folk och vi känner oss inte längre lika obekväma. Efter två ganska så trista förband så börjar Mystery Jets äntligen börja spela vid tio tiden. och åh vad bra dom var, mycket grymare med mindre scen än när vi såg dom på Hinterland festivalen, och sångarna(och bröderna) är ju så grymt charmiga, Blanie med sina fina ben och piercing i näsan, och så Henry med finaste leendet. Börjar gilla dom mer och mer ju fler gånger jag ser dom live, längtar galet tills deras nya skiva släpps i juli. Det enda störande var att vi hade skottlands störigaste ungdomar framför oss, och precis innan MJ ska börja tränger det sig några andra jävlar sig fram och ställer sig precis framför oss. Inte ok.
Vill ni läsa mer om spelningen kan ni göra det på Idas och min musikblogg mondaytuesday.blogg.se
Efter spelningen är vi tvungna att skynda för att ta sista bussen till Glasgow, annars hade jag lätt velat stanna och kanske kunnat stöta på Mystery jets på stället och övertygat dom om att komma och spela i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0