Att ramla in på Band of horses

Igår var jag och Annie ute och gick i timmar och ramlar då fullständigt in i Bellahouston park där bland annat Band of horses skulle spela som jag sjukt gärna ville se. Eftersom vi inte hade råd att betala 50 pund för det hade jag varit tvungen att lägga ner och glömma det, men när vi då ramlade in i den parken ändå av en slum var det klart att vi satte oss utanför och lyssnade ändå. Vi kom precis dit när Frightened rabbit började spela(som annie gärna ville se) och det var fantastiskt fint så jag vet inte vad. Vad är oddsen att vi just kommer till den parken som vi inte hade någon aning om var den låg just då och just när ett av banden vi ville se börjar spela? Jag kände mig lycklig och som att Glasgow någonstans ändå måste gilla oss. När Frightened rabbit spelat klart(som förövrigt var himla bra, ni bara måste lyssna in dom) så gick vi på jakt efter att hitta en mataffär där vi kunde köpa någon billig dricka och kunna betala med kort(eftersom att vi var fullständigt panka men höll på att dö av törst i värmen). vi hittar efter ett tag en affär där vi hittar en 2l Irn Bru för bara en pund. Och det fanns pengar kvar på kortet, puh. Sen gick vi tillbaks till parken och just då börjar Band of Horses spela. Också det så sjukt grymt, fast jag önskar att jag kunnat stå framför scenen. Alltså låten Compliments från deras nya skiva och The funeral från en av deras äldre skivor är så fantastiskt bra.
När vi gått den långa vägen hem sen när dom spelat klart och är påväg till affären för att köpa mat så ringer glasplockjobbet och vill att jag jobbar ikväll klockan elva. Måste fixa ett par svarta skor tills dess eftersom jag fick skäll för jag hade vita sist. Går hem och slänger i mig lite mat och promenerar sedan till ASDA och så för min sista 5 pundare köper ett par svarta skor som verkligen inte känns som min stil, haha. Eftersom klockan var över åtta när dom ringde och det var lördag var det den enda affären som var öppen så jag kunde inte göra något annat. Gick sen direkt från ASDA dom korta 40 minuter till stan(eller inte) Hann inte prova skorna heller för jag hade så bråttom, köpte storlek 41 men trots det märkte jag sen på jobbet att dom var för små. Jobbar till klockan 4 och går sedan hela vägen hem. Tufft men ändå en så himla fin dag, det finns en chans att vinden eventuelt kanske har vänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0